אירועי קידום מכירות כשמם כן הם – מטרתם לקדם את מכירות מוצרי החברה ולהגביר את הייצור והמכירה. כל חברה כמעט עושה מעת לעת אירוע קידום מכירות, או משתתפת בירידים של קידום מכירות, כחלק מהמאמץ השיווקי שלה. כדי שהאירוע יהיה מוצלח וישיג את יעדו, יש לתכנן היטב את האירוע, למתג בתוכו את תדמית החברה, ובעיקר להיות מושך, מעניין ומשאיר רושם חיובי על הקהל.
אפשרויות שונות לתכנון אירועי קידום מכירות
כדי שאירוע המכירות יצליח וישיג את מטרתו, עליו לעשות רושם על הקהל שמגיע לאירוע. כשמתכננים אירוע קידום מכירות, יש לחשוב ראשית על קהל היעד: מי מוזמן לאירוע? האם זה אירוע פתוח או אקסקלוסיבי? האם מדובר במשפחות עם ילדים או באנשי עסקים? האם האירוע מיועד לאנשים פרטיים או חברות וארגונים? כל אלה חשובים כדי לדעת באיזה סגנון לאפיין את האירוע ומה כדאי לכלול בו.
אם למשל האירוע מיועד למשפחות עם ילדים, כדאי לחשוב על סדנאות יצירה ממותגות, דוכני פרסים ממותגים (כמו קליעה למטרה למשל), אטרקציות רלוונטיות (מתנפחים, דוכני צמר גפן מתוק, משחקי וידיאו) וכיוצא באלה.
אם מדובר באנשי עסקים כדאי לחשוב על אירוע שיהיה בעל ערך עבורם, אולי עם מרצים מעניינים, אפשרויות קידום טכנולוגיות (שימוש בטאבלטים, סמרטפונים ולפטופים כחלק מהאירוע) וכו'.
כאשר מדובר באירוע גדול ופתוח בחסות החברה שלכם, מומלץ לבחור במקום פתוח וגדול מספיק כמו פארק, ובו דוכנים ואטרקציות רלוונטיות.
אירוע קידום מכירות יכול לכלול גם שחקנים לאירוע, מטפלים אלטרנטיביים המעניקים טיפולים כחלק מהאירוע, מרצים רלוונטיים, דוכני אוכל ועוד. מה שחשוב כשמתכננים אירוע קידום מכירות הוא למתג כל דבר שניתן למיתוג – דוכנים, בלונים, כיסאות ושולחנות, מתנות ממותגות למשתתפים, שלטים ופרסומות ועוד ועוד. ככל שאירוע מוצלח ומהנה יהיה ממותג יותר, כך המשתתפים ישייכו את ההנאה שלהם למותג ולמעשה – לחברה, ובכך יעלו בסופו של דבר גם את המכירות.
איך מתכננים אירוע קידום מכירות
לאחר שאפיינו את האירוע, יש לתכנן אותו בהתאם לאיפיון של קהל היעד המשתתף באירוע, בהתאם למטרות האירוע, ובהתאם ליכולות של החברה. כדי שכל זה יתנהל בצורה הטובה ביותר כדאי להיעזר באנשי מקצוע מהתחום.
אנשי מקצוע הם למעשה מפיקי אירועים. מפיק אירועים או חברה להפקת אירועים, מתכננת את האירוע מהמחשבה עליו ועד הפרט האחרון. כל התיאומים, הלוגיסטיקה, האישורים, הבירוקרטיה, העיצוב, המוצרים.. כל מה שצריך לתכנן באירוע נופל על כתפיהם המנוסות של המפיקים, שיודעים את התפקיד, בעלי קשרים עם הספקים השונים ויכולים אפילו להוזיל את עלויות האירוע בסופו של דבר.
זכרו – אירוע מוצלח הוא המפתח למינוף והצלחת החברה, וכשמדובר באירוע קידום מכירות אז קיימת משמעות גדולה להצלחת האירוע שמשפיע בסופו של דבר על המכירות. לכן, כדאי לפנות למומחים בעניין שיעזרו לכם לתכנן ולארגן את האירוע הטוב ביותר.